Derfor mister din virksomhed kunder
Dette indhold er sponsoreret
Det kan være frustrerende at brænde for sine produktet og sin passion i sådan en høj grad, mens andre ikke ser værdien i det. Man kan miste modet og lysten til at fortsætte, når kunderne pludselig forsvinder uden intentionen om at vende tilbage. Derudover dukker der ofte en del spørgsmål op. For hvorfor vil kunderne ikke længere have dit produkt? Hvorfor falder besøgstal og omsætning måned efter måned? Her giver vi dig nogle bud, som ikke omhandler corona.
Manglende synlighed på relevante platforme
Synlighed er ofte et område, hvor mange virksomheder ikke får fuldt udbytte. Det er vigtigt at forstå, at du gennem øget synlighed og en form for konstant tilstedeværelse i dine kunders underbevidsthed, kan skabe et behov og en lyst efter dine produktet. Synlighed kan skabes gennem goder til dine kunder og medarbejdere som f.eks. bolcher med logo, paraplyer, løbetøj eller termokander. Husk altid at bruge den samme genkendelige skrifttype og, når du skal markedsføre virksomheden, så der skabes et samlet og ensartet helhedsindtryk.
Sammenhæng mellem pris og kvalitet
Ingen kunder ønsker at skulle betale overpris for forbrugsvarer. Det samme gælder virksomheder, som ønsker en lav indkøbspris samt høj kvalitet. Det er vigtigt, at du prissætter dine produktet efter kvalitet – og vær ikke bange for at kigge på, hvordan dine konkurrenter har prissat deres produkter. Hvis kunden ikke oplever at få kvalitet for pengene, vil de ikke komme igen.
Det forkerte kundesegment
Der er mange virksomheder, som ikke er 100% bevidste om deres målgruppe. Hvad er målgruppens behov, ønsker, vaner og risikovillighed. Mange faktorer spiller ind, når et kundesegment skal fastsættes – og ikke én eneste kunde vil være ens. Det er vigtigt, at din markedsføringsafdeling har syn for forskelligheder, når der skal laves kampagner. Hvis du udgiver en annonce i avisen, så skal du vide, at dine kunder rent faktisk læser avisen. Ellers ender du med at spilde kostbar tid og penge på ligegyldig reklame.
Din virksomhed skriger på fornyelse
Vi er alt for gode til rutiner og tryghed i vores liv – også det professionelle liv. Der er stor sandsynlighed for, at I har drevet virksomheden på samme måde gennem de sidste mange år. Det er der som udgangspunkt ikke noget galt med, men det er vigtigt, at du som virksomhedsejer er bevidst om den teknologiske- og produktmæssige udvikling i samfundet. Der sker ofte det, at dine kunder vokser fra virksomheden, hvis du ikke kan fastholde et nyt og opdateret image.