Få helt styr på firmabilen og få succes med din forretning
Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.
Man skal ikke tage fejl af det førstehåndsindtryk, du giver dine kunder som kørende forretningsmand. Er du ofte på farten og ude ved dine kunder eller potentielle nye kunder, kan det nemlig have meget at sige, hvilken bil du kommer i. Samtidig vil din præsentation og fremtræden også have en stor betydning for det indtryk, du efterlader.
Her har vi samlet nogle gode råd til, hvordan du bliver godt kørende, og hvordan du giver et godt førstehåndsindtryk. På den måde kan du være klar til at møde potentielle kunder på den helt rigtige måde og få succes med din forretning.
En lækker bil kan mere, end du tror
Biler sender flere signaler til mennesker og om mennesker, end vi går og tror. Kommer du kørende i en god bil, kan det altså efterlade et godt indtryk hos dine potentielle kunder. Dette er især vigtigt, hvis din forretning er orienteret mod biler eller andre typer af køretøjer.
Det er ikke kun bilen, der bør være en nyere model og gerne en af de mere eksklusive. Det er også det udstyr, du har i bilen. Derfor bør du altid sørge for lækkert udstyr, både i forhold til interiør og bilens andre komponenter. Her kan du med fordel finde et Pipercross-luftfilter, hvis du samtidig vil give din bil det bedste på markedet. Så er du godt kørende hver eneste dag.
Find tøj til den rette anledning
Af efter hvad din forretning sælger, skal du have det rigtig tøj på til dine kundebesøg. Der er stor forskel på at sælge en bil, at tegne forsikringer eller at sælge et særligt produkt til en anden virksomhed. Derfor bør du altid klæde dig efter situationen og den respektive kunde.
Et jakkesæt signalerer professionalisme og klasse, og det kan somme tider være en god løsning. Men skal du eksempelvis sælge et produkt til en mere kreativ virksomhed med en afslappet stemning, kan det godt betale sig at skifte jakkesættet ud med et par jeans og en hvid T-shirt. På den måde klæder du dig efter kunden og det vil efterlade et positivt indtryk.
Se kunden an, og ret ind
Når det kommer til at føre en samtale og få overbevist den respektive kunde, skal du til enhver tid kunne rette dig ind efter den kunde, du har med at gøre. Alle mennesker er forskellige, og derfor kan du nemt komme ud for, at du bør tænke en del over, hvordan du bør tale til kunden. Er det en ældre person, kan det være godt være, at du skal tale i en mere varm tone og lytte en del til personen.
Skal du derimod ud i en stor virksomhed, kan det være godt at vise en masse professionalisme. Ofte kan det være altafgørende, at du fremstår professionel og kompetent, når en virksomhed skal vælge dit produkt. Dog må du aldrig virke bedrevidende eller afbryde en kunde, når han eller hun taler. Det vil sjældent give et godt resultat.