En blog om business og pengesager

Giv de bedste arbejdsbetingelser med ordentligt værktøj

0

Sponsoreret indhold.

Har du oplevet, at kunderne lægger en klage grundet jeres arbejde på byggepladsen? Sker det lidt for ofte? Så find frem til problemet – lad ikke bare klagerne stå. Klagerne skal bruges til at fremme det gode arbejde, som du og dine ansatte kan være stolte af. Det er selvfølgelig kun, når klagerne er reelle og kan bruges konstruktivt. Er der et helt hav af klager i indbakken eller skraldespanden, kan de ikke alle sammen have ramt helt ved siden af skiven. Det må og skal give stof til eftertanke. Find problemets rod sammen med dine ansatte.

Det er ikke Sagrada Familia, I bygger

Hastigheden er ofte en udfordring i bygge- og entreprenørbranchen. Årsagerne kan være mange. Værktøjet og gravemaskinerne er forældede og giver udfordringer. I har dårlige samarbejder, der altid er forsinkede. I er ringe til at estimere, hvor lang tid projektet faktisk kræver. Det er typiske problemer, en virksomhed kan stå med. Ting som risteskovl til gravemaskine og andet værktøj skal bare være der fra dag ét. Det sender et dårligt signal til samarbejdspartnere og kunder, at gravemaskinen og dens værktøj stadig er på stenalderniveau.

De ansatte er heller ikke ligefrem begejstrede for at møde op på en byggeplads, velvidende at de faktisk ikke har det værktøj, de skal bruge. Alle taber på dårlig management. Tidsestimeringen bliver forbedret, når I faktisk kan regne med, at arbejdet udføres til den tid, der normalvis er tilfældet. Det skader ikke, at I er en smule langsommere, men det skal ikke være et evindeligt kirkebyggeprojekt som Sagrada Familia, I bygger. Vær mere realistiske omkring jeres tidsestimat. Inddrag de ansatte, og vær ærlige. Klagerne bliver kun flere, når aftalerne ikke overholdes.

Større udgifter – gladere kunder?

Den fornuftige virksomhedsejer ved, at glade kunder ikke kommer af sig selv. Virksomhedsejeren ved også, at den gode service kommer ved brug af de rette og bedste remedier. Disse remedier behøver selvfølgelig ikke at være så dyre, at I satser hele butikken på nyt udstyr. Det er bare vigtigt, at de har en vis kvalitet, for det gør jeres arbejde nemmere og hurtigere og giver glade ansatte og allervigtigst glade kunder.

Som ansat i en virksomhed leverer du det produkt, du bliver betalt for at levere. Hvis du sætter bedre rammer for de ansatte og giver dem rette værktøj, leverer dine ansatte også det bedste slutresultat. Hvis standarden ikke øges med stærkere rammer, er problemet måske ikke begravet ved dit skrivebord, men ved de ansatte.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.