Tre tips til digital markedsføring af din hjemmeside
Sponsoreret indhold
Der kan være flere grunde til, at du har fået dig en hjemmeside. Uanset dit grundlag vil det dog hjælpe betydeligt, hvis du lærer digital markedsføring at kende lidt bedre, når du skal lave indhold til din hjemmeside. Indholdet skal helst være noget, der er nemt for både søgemaskine og menneske at læse, se eller på anden vis få indtrykket af. Dog skal digital markedsføring ikke tænkes som noget, der kun er til webshops og andre online butikker. Digital markedsføring er også perfekt til passionsprojekter, blogs og lignende.
Du kan ganske enkelt ikke komme rundt om digital markedsføring, hvis du gerne vil opnå succes med din hjemmeside, ligegyldigt hvor niche din hjemmeside er. Dog kan det være noget overvældende at skulle i gang med digital markedsføring, annoncering, søgeoptimering og alle de andre smarte, nymodens ting. Derfor får du her tre tips til, hvad du kan fokusere på, når du skal i gang med at markedsføre din hjemmeside.
Lad Google Ads gøre rugbrødsarbejdet
Google Ads hed førhen Google Adwords, men det gør stadig det samme. Google Ads er nemlig den nemmeste måde for dig at skabe fængende annoncering til din hjemmeside. Hvis du gerne vil lære mere om Google Ads og alle de smarte måder, Google Ads kan bruges på, kan du klikke på linket og læse en indsigtsrig artikel af Conversio.dk.
Kort og godt samler Google Ads alle de forskellige måder, du kan annoncere dit indhold på, så du altså har alle de nødvendige værktøjer lige ved hånden. Med Google Ads kan du også holde nemt styr på, hvorvidt dine annonceringer rent faktisk giver pote, eller om de blot ender med at koste dig penge. For både store og små hjemmesider er Google Ads altså en af de mest oplagte værktøjer at investere i, da det gør dit arbejde betydeligt lettere og løbende udvikler sig med markedet, så du altid er helt opdateret på online markedsføring.
Hold styr på dine keywords
Man starter ikke en hjemmeside uden et fokuspunkt. Det kan for eksempel være en personlig blog, en webshop til hjemmelavet pynt eller en hjemmeside til at præsentere din professionelle profil. Dit fokuspunkt vil altså være det, din hjemmeside egentlig handler om. Herfra kan du finde dine keywords, altså dine søgeord. Disse gør det nemmere for dig selv at holde fokus, og samtidig gør de det lettere for potentielle besøgende eller kunder at finde din hjemmeside.
Dine keywords er din nemmeste måde at finde ud af, hvilket indhold der egentlig skal op på din hjemmeside, og hvilket der ikke skal. Der er intet galt i at skrive en kort profil om dig selv på din webshop, men det skal ikke stå over hele hjemmesiden.
Skriv til Google og til besøgende
Det er vigtigt, når du etablerer dit indhold, at du både skriver indholdet til søgemaskiner og til dem, der besøger din hjemmeside. Desuden nytter det sjældent noget, hvis du kun fokuserer på søgemaskinerne. Moderne søgemaskiner er nemlig bevidste om alle de små kneb og tricks til at forsøge at få en tekst til at se naturlig ud. Derfor kan det langt bedre betale sig, hvis du ganske enkelt skriver til mennesker, når du laver din hjemmesides indhold.