En blog om business og pengesager

10 tiltag, der kan øge din virksomheds salg

0

De fleste virksomheder vil næppe sige nej tak til at øge deres salg. Hvis du som virksomhedsejer også har et ønske om at sætte skub i salget i virksomheden, kan du læse med herunder, hvor du får ti gode og simple råd til, hvordan du kan øge dit salg uden at skulle investere en masse penge.

1. Vær til stede, hvor kunden er

Først og fremmest er det vigtigt, at virksomhedens produkter befinder sig der, hvor målgruppen også er. Det gælder uanset, om du sælger dine produkter eller services i en fysisk butik eller online. Hvis din målgruppe sjældent shopper på nettet, er det ikke en god idé at satse på en webshop – indret i stedet en lækker fysisk forretning, hvor kunderne kan komme og gøre deres køb.

2. Skab synlighed omkring jeres produkter

Det er vigtigt, at kunderne får øje på jeres produkter – ellers har de ikke mulighed for at købe dem. Du kan for eksempel skabe synlighed omkring din virksomhed og jeres produkter ved hjælp af gadeskilte. Gadeskilte kan placeres ude foran den fysiske forretning, så alle forbipasserende kan se, hvad butikken sælger.

3. Foreslå varer for kunderne

Sælger I jeres produkter på en webshop, er et godt trick at foreslå produkter for kunderne, der sandsynligvis vil falde i deres smag. Du kan basere disse anbefalinger på, hvilke køb andre kunder har gjort.

4. Tilbyd rabat ved større køb

En måde, hvorpå du kan sælge mere og dermed også tjene mere, er ved eksempelvis at tilbyde tre varer for den samme pris, som to varer koster. Hvis kunden takker ja til dette tilbud, kan du altså få solgt tre varer i stedet for måske kun én, og du får samtidig flere penge i kassen.

5. Lav en medlemsklub

En medlemsklub kan give kunderne mange fordele og samtidig øge dit salg. Som medlem kan du muliggøre, at kunderne optjener point, hver gang de køber en af dine varer. Disse point kan så efterfølgende bruges til at shoppe for i din butik. På den måde fastholder du dine eksisterende kunder, og du kan muligvis få dem til at gøre endnu flere køb i fremtiden.

6. Kør med kampagner

Forskellige kampagner kan fange dine kunders opmærksomhed og derved få dem til at gøre flere køb hos din virksomhed. Op til mærkedage eller højtider er det især oplagt at køre med forskellige kampagner, som kan lokke kunderne til.

7. Tilbyd ekstra produkter

Udover jeres egne produkter kan du også tilbyde ekstra produkter, som kunderne får med, når de gør et køb hos jer. Det kan for eksempel være billetter til en forlystelsespark eller gratis sodavand i biografen. På den måde vil mange kunder føle, at de virkelig får noget for pengene, og det kan betyde, at de senere hen vender tilbage til netop din virksomhed, når de skal gøre et køb igen.

8. Giv en lille gave

I forlængelse af førnævnte råd kan du også vælge at vedlægge en lille gave, når kunderne køber noget hos din virksomhed. Det kan være et lille net med virksomhedens logo eller måske et flot magasin med jeres produkter.

9. Diverse services

Det er altid en god idé at tilbyde god service til sine kunder. Tilbyd for eksempel at pakke kundernes varer ind, hvis der er tale om en gave.

10. Fri fragt

Er der tale om salg over nettet, kan du vælge at betale fragten, så kunderne ikke selv skal have denne udgift. Mange afholdes nemlig fra at gøre et køb på nettet, hvis fragtprisen er meget høj.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published.